Re: uw-imap

Robert Rakowski wrote:

> no tak ale:
> "[...]
> Please note that this IMAP server does NOT handle traditional mailbox
> files (/var/spool/mail, and derivatives), it was written and optimized
> for the specific purpose of providing IMAP access to Maildirs.[...]"
> Wymusza to konwersję wszystkich plików do maildir. Przy większej ilości
> kont może być kłopotliwe, do tego pytanie czy nie będzie problemu z
> używanymi aktualnie webmailami - squirmail i roundcubemail.
> Znasz jakieś dobre how dla debiana odnośnie migracji mailbox -> mail dir

mb2md z paczki debianowej radzi sobie całkiem nieźle, ale taka konwersja
ma i słabe strony - wygenerują się nowe identyfikatory dla maili, więc jeśli
masz użytkowników, którzy trzymają sporo maili na serwerze i używają imapa
z lokalnym cache'owaniem albo pop3 z pozostawianiem na serwerze, to całe
skrzynki pociągną im się jeszcze raz. Szczególnie outlookexpressowcy
(oczywiście przez pop3) są problematyczni, bo jeśli wiszą na słabym łączu
i zerwie im się połączenie w trakcie ściągania, to oe zacznie ściąganie
za każdym razem wszystkiego od początku... nie usuwając oczywiście tego co
już pociągnął :). "Sposobem" na to jest ręczne przerywanie ściągania co
kilkanaście maili - wtedy oe orientuje się, co ma, a czego nie ma i nie robi
takich szopek. Ale userzy z reguły zadzwonią, jak już będą mieli po 5 kopii
połowy wiadomości... :)

A poza tym przesiadkę polecam - mailboxy mogą ładnie zabić nawet niewielki
serwer jeśli użytkownicy trzymają po kilkaset MB na skrzynkę.

pozdrawiam,
  Robert Tasarz