From: Mariusz Kruk [mailto:Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org]
Sent: Thursday, February 22, 2007 5:56 PM
To: debian-user-polish@lists.debian.org
Subject: Re: Proxy + squid

On Thu, Feb 22, 2007 at 04:12:55PM +0100, Tomek wrote:
> Próbuje uruchomić, squida aby mieć serwer proxy, który w założeniu ma
> działać na poziomie aplikacji.

Co to znaczy "na poziomie aplikacji"???
Gdzie chciałbyś inaczej umieścić squida? W warstwie fizycznej? :-o

> Mam sieć o jednej adresacji, ale
> podzieloną na kilka segmentów i tylko w jednym wyjście na zewnątrz,
nie
> mogę w hostah (win XP PRO) fizycznie wskazać od razu bramy wyjściowej
na
> zewnątrz ( bo jak to zrobię to nie będą widziały bramy do innych
> segmentów)

Od tego właśnie jest routing do różnych sieci. Kto Ci broni mieć
ustawione na sztywno trasy do swoich sieci przez właściwe routery, a
domyślną trasę jeszcze gdzieś indziej?

> musze to zrobić z poziomu przeglądarek i klientów pocztowych.

No, z klienta pocztowego ciężko Ci będzie używać squida.

> 1.	Zainstalowałem squida za pomocą polecenia apt-get install squid
> i niby wszystko ok., ale nie bardzo wiem jak sprawdzić czy działa, po
> wydaniu polecenia ps -aux nie ma go w spisie uruchomionych demonów:-(

ps -C squid
A tak poza tym, wystartowałeś demona? Jest ustawiony, żeby się
uruchamiał podczas startu systemu?

> 2.	Czytałem trochę w sieci na temat konfiguracji squida, ale
> niestety nigdzie nie znalazłem jak go skonfigurować do podobnego
> zastosowania

Ale do jakiego zastosowania??? Piszesz tak niejasno, że nie wiadomo o co
Ci chodzi.

Pisz jaśniej o co Ci chodzi.

--
[------------------------] Borginator 2: Assimiltaion Day