system praw dostępu do plików .....ubogi ???

Witam wszystkich...

Czy zdaje mi się czy faktycznie system praw dostępu do plików w linuxie...jest trochę ubogi.. Czy da się np. mając jakiś zasób udostępniony przez sambę ustawić na konkretnym katalogu/pliku różny do niego dostęp dla np 5 różnych grup... Mam w firmie taką sytuację i przy pomocy systemu praw linuksa choć nie wiem jakbym się gimnastykował nie udało mi się tego zrobić...chyba że o czymś nie wiem...może jest jakiś mechanizm w sambie...

No bo jeśli mamy do dyspozycji tylko owner, group i others ... to trochę mało...nie uważacie

Windows server jest pod tym kątem dużo bardziej elastyczny.

Pozdrawiam
Maciej