Re: Postfix - ehlo..

Poprzednia kopia nie trafiła na listę (mój błąd), więc raz jeszcze.

On Wed, Feb 14, 2007 at 09:34:19PM +0100, Tomasz Suchodolski wrote:

>Aktualnie mam tak ustawiony parametr: smtpd_helo_restrictions

>smtpd_helo_restrictions = permit_mynetworks, reject_unauth_pipelining,
>check_helo_access hash:/etc/postfix/helo_checks, reject_unknown_hostname

>Jak wymusić żeby klient łaczący się z adresu np: xxxx.neoplus.adsl.tpnet.pl
>musiał przedstawić w ten sposób: ehlo cnb103.neoplus.adsl.tpnet.pl ?

Chwila googlania (pierwszy wynik dla "smtpd_helo_restrictions")
sugeruje, że "reject_non_fqdn_hostname".
Ale taki np. Thunderbird na winxp też domyślnie nie przedstawia się
FQDN, tylko [IP] (nie doszukiwałem się przyczyn, nazwa bez problemu
się resolvuje, więc teoretycznie mógłby).

Z tego powodu w swoich Eximach wszelkie odrzucanie na podstawie
zawartości HELO/EHLO mam zrobione dopiero dla "RCPT TO:" -- już po
ewentualnym SMTP AUTH, dzięki czemu userzy nie cierpią z tego powodu.

Tak w ogóle, jeśli pamięć mnie nie myli, odrzucanie HELO/EHLO jest
niezgodne z RFC.

Żadne RFC nie wymaga też posiadania revDNSu i przedstawiania się FQDN
w EHLO - można używać IP.

--
Jacek Politowski