Uzywanie wine do uruchamiania programow dostepnych tylko dla Windows

Dzien dobry,

Mam taki problem:
Uzywam Debiana etch z jadrem 2.6.18 i chcialbym uruchomic aplikacje dostepna tylko dla systemu windows (niestety fachowe, elektroniczne narzedzia, nie wiedziec czemu sa dostepne w wiekszosci na WIN XP-> pomijam kompilatory gcc ;-) ).

Zainstalowalem juz sobie wine do "emulacji" windowsa,ale gdy chce zainstalowac poprzez wine ta aplikacje (AVR Studio 4.12) to wyskakuje mi blad ze potrzebuje plikow ktore sa dostepne razem z instalacja Internet Explorera przynajmniej 5.0. Instalacja IE na linuxsie to nie jest dobry pomysl(taki policzek w twarz ;-) ze strony Billa G. )......ale potrzebuje jego bibliotek.
Jest jakas szansa na sciagniecie samych potrzebnych plikow?

Jesli macie jakies sugestie i przemyslenia odnosnie uruchamiania pod Debianem programow napisanych i supportowanych tylko dla Win napiszcie. Ja chcialbym uzywac wine ,a moze macie jakies doswiadczenia z innymi programami do uruchamiania programow pod Win? A i nie chcialbym instalowac calego windowsa, bo dobrze sobie bez niego radze na Debianie, i zalezy mi tylko na uruchamianiu poszczegolnych programow napisanych dla Win i dostepnych tylko dla Win.

Pozdrawiam
Lukasz Majewski