Re: DDNS i DHCP

Dnia czwartek, 25 stycznia 2007 14:12, Jarek Buczyński napisał:
> Witam
>
> Mam pytanie dotyczące dynamicznego dnsa i dhcp. Mógłby mi ktoś wyjaśnić na
> czym to polega, bo z własnych doświadczeń zauważyłem taką rzecz:
>
> Dhcp przydziela jakiś adres IP z puli, powiedzmy ze w dnsie jest wpisany
> ten adres i przyporządkowana nazwa, teraz dhcp przydziela znów maszynie o
> tej samej nazwie IP ale inne i w tym przypadku jest problem bo maszyna nie
> jest osiągalna pod ta nazwą (ponieważ ma inne IP)
>
> Powiedzcie mi czy o to chodzi aby dhcp zmieniał automatycznie wpisy w dns?

> [...]
Dokładnie plik konfiguracji wyglada tak:
# /etc/dhcpd.conf

subnet 192.168.122.0 netmask 255.255.255.0 {
#zakres hostów otrzymujących adres z dhcpd
  range 192.168.122.2 192.168.123.254;
  default-lease-time 600;
  max-lease-time 7200;
  option subnet-mask 255.255.255.0;
  option broadcast-address 192.168.122.255;
  option routers 192.168.122.1;
  option domain-name-servers ip_dns1, ip_dns2;

#hosty dostające stałe ip z dhcpd :D
  host luna{
    hardware ethernet 00:00:44:59:a0:00
    fixed-address 192.168.122.6
  }
  host luna2{
    hardware ethernet 00:00:44:59:c0:00
    fixed-address 192.168.122.7
  }
}

Pozdrawiam i powodzenia (oczywiście potrzebny jest restart dhcpd aby odczytał nowy konfig)

--
Sebastian Domanski         Klucz PGP można wyszukać i pobrać z http://stinkfoot.org:11371/