Re: Przeniesienie/zmiana nazwy plików passwd i shadow

Jak doniosły WSI, dnia Mon, 22 Jan 2007 00:09:48 +0100
malkowitch@wp.pl napisał(a):

> Witam!
>
> Mam pytanie. Czy istnieje możliwość przeniesienia na stałe passwd i
> shadow do innego katalogu lub/i zmiana nazwy? Zapytałem pana google
> ale się nie spisał.
>
> Z góry dziękuję za odpowiedź.
>
> Pozdrowienia,
>  Malkowitch

Witam ponownie,
zapomniałem dodać, że passwd (i shadow) to nie tyle plik, co baza danych
poczytaj na googlach o Name Service Switch (NSS). Myślę że nie jest
możliwe zmiana nazwy/lokalizacji tego pliku.
Jeśli jesteś hmmm... (samobójcą) to postaw sobie LDAP'a,
wyedytuj nsswitch.conf, skonfiguruj pam_ldap i wykasuj
passwd, shadow, groups, services itd.
Pozdr.
sm0q