Re: Przeniesienie/zmiana nazwy plików passwd i shadow

===== Dnia: poniedziałek, 22 stycznia 2007 16:37, malkowitch@wp.pl pisze:

> Chcę utrudnić zdobyć pliku haseł. Symlink raczej odpada.

Wybacz, ale to chyba bez sensu. :)

Przede wszystkim dlatego, że wiele miejsc w systemie i w narzędziach odwołuje
się bezpośrednio do ścieżek /etc/{passwd,shadow,group,gshadow} itd. Jedyne
sensowne wyjście to właśnie symlink. A tak (w twoim wypadku) to może i trzeba
by robić nawet jakieś ręczne poprawki w jądrze lub/i w kilku
narzędziach/bibliotekach...

Poza tym całym zamieszaniem, skuteczność takiego postępowania (w celu
zabezpieczenia systemu) jest rażąco niska...

pzdr,
jmb