Re: dhcp server i client

Dnia sobota, 20 stycznia 2007 20:41, Paweł Krzywicki napisał:
> no witam serdeczanie!
>

> pytanie jak w temacie . Mam u siebie nazwijmy to dwie sieci w domku jedna
> jest podpięta pod bezprzewodowy router1 i działa pięknie. druga jest
> podpięta pod router2 na kablach(też działa )ale  właśnie to chce zmienić
> (kabelek nie jest schowany biegnie po schodach i niszczy sie strasznie).
> Mam dodatkową sieciówke wirelles i chciałbym ustawić na jednym komputerze z
> debianem zarówno klienta DHCP który pobierałby adres sieciowy z routera
> bezrzewodowego i Server DHCP który przydzielałby adres sieciowy dla routera
> [...]

Klient dhcp nie pobierze Ci adresu z własnego serwera dhcpd.
Sam mam klienta dhcp który pobiera adres z modemu (modem połączony przez
kartę) i drugą kartę sieciową która służy mi do podłączenia drugiego
komputera na tej karcie nasłuchuje dhcpd żądań od klienta na 2 kompie :D
Musisz tylko w /etc/default/dhcp3-server wpisać INTERFACES="karta na której ma
nasluchiwac serwer" np. INTERFACES="eth1"

Duze przesyłki to betka. Nawet 50MB na raz!
>>> http://link.interia.pl/f19e7