RE: Logical Volume Manager LVM - pod nowy system

> Wyobraź sobie taki model warstwowy:
>
> Na początku masz pustą grupę:
>

> [                      wolne miejsce                                   ]
> [___________________________________ VG00 _____________________________]

[...]
> Eksperymentując dalej, robisz lvreduce
>
> [---------- system plików (ext[23]) --------------------XXXXXXX]
> [============ wolumin VG00/home =======================][    w.m.      ]
>
> No to już wiesz czemu fsck się pluje?
>
> Po prostu uciąłeś system plików.

Dziękuję Marcin Twój opis jest naprawdę bardzo dobry, czytelny przede
wszystkim, dzięki wielkie. Przy okazji zrozumiałem pewną rzecz, która
dodatkowo nie była dla mnie całkiem jasna np. rozmiar partycji a "rozmiar"
sytemu plików :)

Czyli jaki wniosek... coś z tym systemem plików najpierw wypadałoby zrobić.
Nigdy nie przerabiałem pod Linuksem operacji zmiany rozmiaru partycji więc
dlatego ciężko mi to samemu zrobić