RE: Logical Volume Manager LVM - pod nowy system

Cześć

> telinit 1

Tak przecież używałem nieraz tylko że init 1 lub init 2, sorry zapomniałem
sobie o tym.

> To rozszerza system plików.

Zacząłem testować (w trybie init 1 przy domontowanym woluminie
"/dev/VG00/home")wg opisów wyżej używałem lvextend, e2fsck, resize2fs
rozszerzenie "/dev/VG00/home" o 1G poszło gładko. E2fsck, resize2fs nie
wyświetliły żadnych błedów.

Następnie próbowałem zmniejszyć "/dev/VG00/home" i tu pojawił się problem:

# lvreduce -L-1G /dev/VG00/home
  WARNING: Reducing active logical volume to 20,00 GB
  THIS MAY DESTROY YOUR DATA (filesystem etc.)
Do you really want to reduce home? [y/n]:

# lvchange -a n /dev/VG00/home

# lvreduce -L-1G /dev/VG00/home
  Reducing logical volume home to 20,00 GB
  Logical volume home successfully resized

# lvchange -a y /dev/VG00/home
phantom:~# e2fsck -f /dev/VG00/home
e2fsck 1.37 (21-Mar-2005)
Rozmiar systemu plików (według superbloku) wynosi 5505024 bloków
Fizyczny rozmiar urządzenia wynosi 5242880 bloków
Możliwe, że superblok albo tablica partycji jest uszkodzona!
Przerwać<t>? nie

Przebieg 1: Sprawdzanie i-węzłów, bloków i rozmiarów
Błąd przy odczycie bloku 5242882 (Zły argument) podczas przeszukiwania
i-węzłów. Zignorować błąd<t>? tak

Wymusić ponowny zapis<t>? tak

Błąd przy zapisie bloku 5242882 (Zły argument) podczas przeszukiwania
i-węzłów. Zignorować błąd<t>? tak

Błąd przy odczycie bloku 5242883 (Zły argument) podczas przeszukiwania