RE: Logical Volume Manager LVM - pod nowy system

Cześć

>Jeśli na początek nie potrzebujesz całych 31.5 GB na /home, to lepiej sobie
>parę GB zostawić nieużywane w grupie. Zawsze się może okazać, że przyda się
>na rozszerzenie innej partycji, która nagle okaże się za mała, albo na
>jakiegoś snapshota, albo na eksperymenty... Rozciągnąć partycję zazwyczaj
>łatwiej niż skurczyć.

Dzięki,  myślałem że zmiana "w dół jest również" prosta, właśnie co do
zmiany rozmiaru, podobno zalecane jest aby partycja była odmontowana ale jak
np. odmontuję /usr jżeli aktualnie jest wykorzystywany, trzeba odminować
jezlei tak to jak to najlepiej zrobić?

czy to jest właściwy sposób na rozszerzenie:

lvextend -L+2G /dev/VG00/usr

zalecają też:
#e2fsck -f /dev/skx-vol/test
#resize2fs /dev/skx-vol/test

Nie wiem czy to jest niezbędne, zwłaszcza drugie narzędzie

/dev/mapper/VG00-usr, ale katalog i symlinki w /dev/VG00 też powinny
automagicznie się zrobić.

Dokładnie tak jest /dev/mapper/VG00-xxx