RE: Logical Volume Manager LVM - pod nowy system

Witam

> VG1 ( 2 dyski po 120GB w RAID1 = grupa wielkosci 120 GB) system
>
> /dev/system/: < grupa 'system' zrobiona z jednego urządzenia /dev/md1
> - dlatego bo czasem mozna chciec pozmieniać wielkości partycji albo
> walnąć jakieś live snapszoty lvmowe
>
> /dev/system/var -> '/var/' 10GB
> /dev/system/usr -> '/usr/' 10 GB
> /dev/system/tmp -> '/tmp/' 10 GB
> /dev/system/system_root -> '/' 10 GB
> /dev/system/home -> '/' ~~ 80GB

Właśnie tak chciałbym zrobić u siebie tylko że wykorzystać do tego tylko
jeden dysk, może w przyszłości rozszerzę na RAID1, nawiasem mówiąc mam
nadzieję że jest taka możliwość później.

Ty tworzysz VG "system" z urządzenia md1, ja musze zrobić z hda1, teraz
pytanie jak ma wyglądać właśnie hda1 - jedna partycja typu PV, chyba można
taki typ ustawić w cfdisku lub fdisku (wiem że podczas instalacji debiana
jest w tym menadżerze do tworzenia partycji opcja "Fizyczny wolumin LVM")

Powinienem ustawić flaga boot dla hda1 czy już dla utworzonego logicznego
wolumenu "system_root" ?