Re: tmpfs

witam serdecznie !
na początek wszystkiego najlepszego w sylwestra i nowy rok.

mam taki problemik do rozwiązania mianowicie mam do wykonaniu df coś takiego
tmpfs                   517288         0    517288   0% /lib/init/rw
tmpfs                   517288         0    517288   0% /dev/shm

i pytanie dlaczego stworzyły się dwa systemy plików tmpfs, czy nie mozna tego jakoś ustawic aby to "coś" co z nich korzystało tylko z jednego systemu plików i co to jest wogóle jest to "coś" co specjalnie utworzyło sobie nowy katalog /lib/init/rw i montuje tam tmpfs. czy to jest bezpieczne bo tak nie koniecznie mi sie podoba to rw co sugeruje tylko że mi ktos może jakiegoś bałaganu narobić. Jak widac te tmpfs dokładnie takiego samego rozmiaru są. Nie koniecznie wiem skąd to sie wzięło i dlaczego utworzyło się dwa razy. Jak ktos ma jakies sugestie prosze o pomoc...

pozdrawiam

sory że tym razem linkiem : http://lwn.net/2001/1206/a/tmpfs.php3
bo chyba trzeba zacząć dbać o tą liste bo umiera ;), znikły pytania w stylu "czemu moje KDE ma brzydkie czcionki?" albo "czy moj CDrom moze byc montowany automatycznie (a zapełniały liste w 90%) ? " bo wiekszosc userow przesiadla sie na Ubuntu a serwerowe pytania pojawiaja sie prawie tylko na debian-isp ..