autoryzacja użytkowników linux -> netware

Czy próbował ktoś robić autoryzacje użytkowników linux-a na serwerze z netware??

Sumie chodzi mi o jakieś sensowne zarządzanie userami i hasłami z poczty, no i przede wszystkim to ze nie musiałbym wtedy dublować userów.

Ewentualnie pytanie poboczne – czy istnieje możliwość zmiany haseł systemowych ( z pliku passwd) z poziomu stronki WWW? Widzał ktoś coś takiego?? Uprzedzam -> Poczty nie mogę wrzucić do mysql-a bo są tego gigantyczne ilości…

Oczywiście nie wszystkich ale np. z jakiejś grupy??

Jacek