Re: GRUB - na komputerze z dwoma systemami M$ (bez Linuksa)

On Wed, 29 Nov 2006 13:06:59 +0100 Wojciech Ziniewicz wrote:

 WZ> Alez GRub nie ma nic do twojegu systemu pliku - przekierowuje po
 WZ> porstu bootloadera biosowego na odpowiednią partycję i pociska
 WZ> przerwanie bodajże int 13 - to wszystko - co sie dalej dzieje to
 WZ> sprawa systemu który znajduje sie na określonej partycji. grub nie ma
 WZ> nic do systemu pliku - inaczej w opcjach kompilacji byloby napisane
 WZ> pewnie "enable ntfs support, enable ext3 support, disable/enable jakiś
 WZ> tam fs". ..

zhuzha:~% ls -1 /boot/grub/*stage1_5
/boot/grub/e2fs_stage1_5
/boot/grub/fat_stage1_5
/boot/grub/ffs_stage1_5
/boot/grub/jfs_stage1_5
/boot/grub/minix_stage1_5
/boot/grub/reiserfs_stage1_5
/boot/grub/vstafs_stage1_5
/boot/grub/xfs_stage1_5

Ciekawo, co te wszystkie fat, ffs, e2fs i t.d. znaczą i dla czego niema tam
ntfs?

zhuzha:~/debs/grub/grub-0.95+cvs20040624% ./configure --help

  --disable-ext2fs        disable ext2fs support in Stage 2
  --disable-fat           disable FAT support in Stage 2
  --disable-ffs           disable FFS support in Stage 2
  --disable-ufs2          disable UFS2 support in Stage 2
  --disable-minix         disable Minix fs support in Stage 2
  --disable-reiserfs      disable ReiserFS support in Stage 2
  --disable-vstafs        disable VSTa FS support in Stage 2
  --disable-jfs           disable IBM JFS support in Stage 2
  --disable-xfs           disable SGI XFS support in Stage 2
  --disable-iso9660       disable ISO9660 support in Stage 2

Tak, enable niegdze nie napisalo :-)

Jak grub odnajdzie i przeczyta plik menu.lst nie rozumiejąc systemu plików?
Przeciesz nie uruchomiasz po każdym jego edytowaniu grub aby ten mapował
bloki pliku, więc musi umieć pracować z FS na której ten plik leży.

--
to my, trociny