Re: Jak zatrzymać pakiet w Debianie? Dwa pytanka...

Dnia 22-11-2006, śro o godzinie 12:54 +0100, Konrad Cempura napisał(a):
> Zbudowałem swój własny pakiet (ze swoimi patchami) za pomocą apt-src.
>
> Jak zmusić apt-geta, żeby nie chciał aktualizować tych pakietów? (Zaraz
> po instalacji, apt-get upgrade chce uaktualniać skompilowane przeze mnie
> pakiety).

Możesz go przypiąć w /etc/apt/preferences (w APT-HOWTO to znajdziesz,
nie opiszę Ci składni z głowy. Albo prościej, możesz mu dać hold.
> A drugie pytanko odnosi się budowania pakiecików ze źródeł w Debianie.
> Używam do tego apt-src. W Gentoo jest bardzo fajna możliwość
> optymalizowania pakietu w zależności od procesora ( np. -march=pentium4
> -O2 -pipe ), plus flaga USE, w której można podać co chcemy kompilować,
> a co nam nie potrzebne... czy da się tak w Debianie? Czy raczej trzeba
> grzebać w pliku konfiguracyjnym?
debian/rules, tam zmieniasz CFLAGS (flagi dla gcc) i flagi dla
configure.
> Aha... jeśli zrobię configure z własnymi opcjami to później apt-src i
> tak odpali swój configure i nadpisze moje zmiany.
>
> Chyba robię to źle :/
>
> Liczę przynajmniej na wiadomość gdzie można znaleźć informacje na ten
> temat (najważniejszy jest problem nr 1).

Je suis hereux que j'ai pu vous aider :)
--
Andrzej Mendel <amendel@wp.pl>