Re: jedna domena, 2 serwery poczty

On Wed, Nov 22, 2006 at 11:56:54AM -0800, lockman wrote:

> Właśnie zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem nim napisałem na
> grupę. Tylko czy jeśli adresat nie istnieje to czy nadawca dostanie
> wówczas maila zawiadamiającego o tym??

Jeśli adresat nie istnieje, to wiadomość do niego w ogóle nie powinna
zostać przyjęta, przez żadną z maszyn. Oczywiście wymaga to
synchronizacji bazy danych użytkowników (a przynajmniej samej listy
istniejących adresatów) pomiędzy maszynami.

> (No i oczywiście brałem pod uwagę zwiększony ruch. Wiec byłem
> ciekaw innych rozwiązań).

(E)SMTP jest bardzo prosty, więc wielkiego wyboru nie ma - jeśli
zwiększony ruch jest problemem, to rozwiązanie z jedną domeną odpada.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216