Re: jedna domena, 2 serwery poczty

On Wed, Nov 22, 2006 at 06:31:21AM -0800, lockman wrote:
> Chce tak skonfigurować pocztę (exim4 i DNS) aby rozłożyć konta
> użytkowników pomiędzy te 2 serwery czyli np. kowalski
> (kowalski@domena.pl) ma maildira na serwerze
> A, natomiast malinowsli (malinowski.domena.pl) ma maildira na serwerze
> B. I chciałbym żeby listy przychodzące były odpowiednio
> przekierowywane.

W eximie to jest bardzo łatwe do zrealizowania: `na każdym z hostów przed
routerem dostarczającym lokalnie trzeba tylko wstawić instancję routera
"manualroute" wysyłającego do drugiej maszyny, jeśli adresat istnieje na
tej drugiej.

Chyba nawet na stronie exima widziałem kiedyś przykład właśnie takiej
konfiguracji.

Następnie ustawiasz obie maszyny jako MX dla domena.pl, i gdy któryś
dostanie maila "nie do siebie" to po prostu pchnie go na drugą maszynę.

Główny minus takiego rozwiązania to taki, że przychodzący ruch wzrośnie
o połowę (bo obce serwery będą losowo wybierać do której z Twoich maszyn
wysłać maila, i one będą musiały się zatroszczyć o skierowanie go gdzie
trzeba).

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216