Re: Jak zatrzymać pakiet w Debianie? Dwa pytanka...

On Wed, Nov 22, 2006 at 12:54:18PM +0100, Konrad Cempura wrote:
> Zbudowałem swój własny pakiet (ze swoimi patchami) za pomocą apt-src.

Gratuluje!

> Jak zmusić apt-geta, żeby nie chciał aktualizować tych pakietów? (Zaraz
> po instalacji, apt-get upgrade chce uaktualniać skompilowane przeze mnie
> pakiety).

Dopisz do /etc/apt/preferences cos w tym stylu:

Explanation: Pinned by Konrad Cempura  Wed, 22 Nov 2006 13:47:44 +0100
Explanation: My own build of foo package with patches I need
Package: foo
Pin: version 0.1.2-3kc
Pin-Priority: 1000

> A drugie pytanko odnosi się budowania pakiecików ze źródeł w Debianie.
> Używam do tego apt-src. W Gentoo jest bardzo fajna możliwość
> optymalizowania pakietu w zależności od procesora ( np. -march=pentium4
> -O2 -pipe ), plus flaga USE, w której można podać co chcemy kompilować,
> a co nam nie potrzebne... czy da się tak w Debianie? Czy raczej trzeba
> grzebać w pliku konfiguracyjnym?

Ponoc apt-build ma cos takiego umiec, ale nigdy nie uzywalem.

> Aha... jeśli zrobię configure z własnymi opcjami to później apt-src i
> tak odpali swój configure i nadpisze moje zmiany.
>
> Chyba robię to źle :/

Nie znam apt-src, ale jesli chcesz budowac pakiet z wlasnymi
opcjami, to popraw plik debian/rules.

> Liczę przynajmniej na wiadomość gdzie można znaleźć informacje na ten
> temat (najważniejszy jest problem nr 1).

Mam nadzieje, ze pomoglem.

Milego budowania paczek! :)