kolejne podejście do lirc'a

Witam,

W chwili wolnego czasu znowuż zabrałem się do konfiguracji lirc'a. Moduły do jądra skompilowane, demon chula... niestety plik konfiguracyjny do karty Fly Video '98 nijak nie obsługuje pilota, kody są zupełnie inne... Niby to jeszcze nie problem wszak jest jeszcze mode2 i irrecord. Problem polega na tym, że po stworzeniu pliku konfiguracyjnego za pomocą irrecord, działa POWER natomiast CH_UP i CH_DOWN nawet po krótkim naciśnięciu powodują kilkanaście wywołań komendy tvtime-command CHANNEL_INC co powoduje zmiany o kilka/nascie kanałów w górę czy w dół, natomiast dla odmiany VOL_UP i VOL_DOWN naciśnięte i trzymane tylko raz wywoluja komende zmiany głośności, co dla odmiany wymaga wielu/wielu naciśnięć żeby chodź trochę zmienić głośność.

Zeby było ciekawiej, probowałem użyć jakiegokolwiek innego pilota (może ten od karty jest lekko zesputy czy cos) ale odpaleniu mode2 --device /dev/lirc0 okazuje sie z 5 różnych pilotów tylko ten od karty powoduje wyświetlenie kodów naciskanych przycisków.

Jakieś pomysły?

pozdro,
Paweł