Flexbackup - problem

Haj koledzy.
Ustawilem sobie w /etc/flexbackup.conf $set{'backup'} = "/katalog1 /katalog2 /katalog3 /katalog4"
Wywołuję później
# nice -16 flexbackup -set backup
i już po 6 godzinach mam 20 GB bekapu. Co z tego skoro polecenie
# flexbackup -restore -onefile /katalog3/coś-tam/coś/plik
mówi mi że tar: ./katalog3/coś-tam/coś/plik: Not found in archive
Ale na ekranie widzę że przejechał wszystkie zadane katalogi i ten plik został fizycznie dodany do bekapu.

Może problem w tym że ja już mam zgzipowane/zbzipowane pliki? No ale to jak je wtedy wyektrahować z archiwum na taśmie?

Nie rozumiem też, dlaczego jak zwiększyłem $buffer_meg z 10 na 20MB to mi się wywalił że za mało wolnej pamięci czy coś? A ja mam RAM-u 512MB.