Re: Przekierowanie portu z interfejsu WAN na interfejs lokalny

Jak doniosły WSI, dnia Sun, 29 Oct 2006 21:30:44 +0100
"TK" <tk@systemnet.com.pl> napisał(a):

> Witam grupowiczów
>

> Potrzebuje uruchomić dostęp z Internetu do pulpitu zdalnego na
> windzie po przez firewoll postawiony na debilnie.
>
> Wydałem polecenie:
>

> iptables -I PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp -d 1.2.3.4 --dport 3389
> -j DNAT --to-destination 192.168.1.55:3389
>

> niestety nie zadziałało
>
> Nie mam też pewności do końca czy port 3389 jest otwarty na debilnie.
>
> Czy może ktoś zna jakiś link gdzie można poczytać o tych sprawach,
> albo ktoś miał podobny problem i może cos doradzić?
>

> Pozdrawiam

> [...]

Witam, rozwiązanie na iptables otwiera ci port na stałe, co IMHO nie
jest do końca bezpieczne, ja u siebie stosuję putty + tunel + putty
agent (dla kluczy) + rdesktop na localhost. Zamykam putty - zamykam
tunel - zamykam port -> proste i bezpieczne :)

--
    Jerzy <sm0q> Patraszewski
    email: jerzy.patraszewski{at}pbw{dot}edu{dot}pl