Re: urządzenia wielofunkcyjne - kompatybilność

On Sun, 29 Oct 2006 14:54:46 +0100
Paweł Kordys <nieuwierzyszwwudu@gmail.com> wrote:

> Powolutku się przymierzam do zanabycia takowego urządzonka, nie
> potrzebuje ani super skanera ani super drukarki tak więc wydaje się to
> najlepszym rozwiązaniem. Mam prośbę o linki do stron ze spisem sprzetu
> kompatybilnego z pingwinkiem, kilka znalazłem ale nie ma tam w ogóle
> urządzeń wielofunkcyjnych.

Z większością tego typu urządzeń (zwłaszcza tych tańszych) są problemy pod
Linuksem. Wielu producentów stosuje jakieś autorskie rozwiązania,
które do działania potrzebują firmowych sterowników (oczywiście dostarczanych
tylko w wersji pod Windows). Nie wiem, czy jest jakaś lista takiego sprzętu z
opisem kompatybilności. Bez problemów powinny działać drukarki, które mają
sprzętową obsługę PostScriptu (można też zajrzeć na http://linuxprinting.org/),
a na skanerach się nie znam – jeśli model jest obsługiwany przez SANE, to jest
szansa na uruchomienie. Generalnie jednak odradzałbym kupowanie takiego
urządzenia z myślą o współpracy z Linuksem.

--
Jacek Skowroński                                          GnuPG: 1024D/FB345534