Re: Duzy load

06-10-27, Piotr Konieczny <znahor@boss.adcom.com.pl> napisał(a):
Witam!

> Czy jest jakis soft ktory zmonitorowalby mi proces ktory od czasu do
> czasu powoduje taki lad ze nie jestem sie w stanie zalogowac na maszyne

A nie masz przypadkiem jakiegos problemu ze sprzetem? Np. problemy z
dyskami potrafia wywolac takie objawy. Procesy czekaja na zapis/odczyt
danych i ladnie podbijaja load.

Ten proces nie powinien przeskzadzać. Mam na maszynie klienta nfs ,ale
zasób nfs nie odpowiada od roku ( po prostu z niego zrezygnowaliśmy) -
sposób lockowania nfsa w kernelu niestety nie pozwala nam odmontować
tego zasobu i przez omylke chodziło tak dwa tygodnie . Na tym
"nieistniejącym" zasobie siedzi kilkanaście findów a load serwera
wynosi - 50 ;) Serwer smiga z tym dośc szybko ,aczkolwiek trzeba
czasem czekać na sforkowanie sie procesu (np sshd) - nie chcemy
restartować serwera bo nie wpływa to znacznie na jego pracę (głownie
routing), ale sytuacja w ktorej w ogóle sie nie mozna zalogować nie
powinna zaistnieć.

--
Wojciech Ziniewicz            |  jid:zeth@chrome.pl
http://silenceproject.org       | http://zetho.wordpress.com