fakeraid na HP Proliant - problem z odpaleniem Sarge po instalce

Witam

Widzialem na tej liscie oraz na wielu innych podobny problem do mojego, jednak nie udalo mi sie go rozwiazac. Dlatego prosze Was o pomoc.

Mam dosc spory problem, z ktorym walcze od tygodnia. Posiadam wysłuzony juz serwerek HP Proliant 330ML G2 z dwoma dyskami IDE. Dziadostwo to posiada karte z tzw "fakeRAID" na chipie LSI. Serwer posiada wiec na wspomnianej karcie 2 kanały IDE, do ktorch podlaczone sa 2 dyski 40GB, oraz dwa kanały IDE na płycie głównej. Bardzo chcialem zrezygnowac z uzywania tego pseudo-sprzetowego RAIDu i skorzystac z linuxowego mdadm. . Niestety proba zainstalowania Sarge'a na dyskach podpietych do karty i z konfiguracja bez RAID (oba dyski w BIOS jako spare) konczy sie niepowodzeniem. Dyski sa widoczne w installerze, ale sa problemy z bootowaniem po instalacji GRUB/LILO. Gdy przepne dyski z karty na kontroler na plycie, to nie sa widoczne wogole w BIOS(ponoc te kanaly na plycie obsluguja tylko CD-ROM, jakas totalna tandeta). Zmuszony wiec zostalem do uruchomienia fakeRAIDu. Znalazlem odpowiedni driver (megaide), ktory skompilowalem na drugiej maszynie jako modul pod jadro 2.4.27. Kompilacja przebiegla pomyslnie. Stworzylem wiec w BIOS macierz RAID0, odpalilem installera, po jego kilku krokach zaladowalem modprobe'm skompilowany i przyniesiony na dyskietce modul megaide.o oraz wczesniej sd_mod.o i pieknie pokazal sie w procesie partycjonowania jeden dysk jako 80MB z wykrytym softRAIDem LSI (ciekawe tylko dlaczego jako urzadzenie SCSI :) ). Caly proces instalacji przebiegl sprawnie, ale po restarcie nastapila niespodzianka. Pojawia sie komunikat:

pivot_root: No such file or directory
/sbin/init: 432: cannot open dev/console: No such file

Wyglada bardzo podobnie jak sytuacja gdy jako parametr jadra "root=" podamy niewlasciwa partycje, np /dev/sda5 zamiast /dev/sda6 , ale na pewno nie w tym sek, bo pojawilby sie komunikat "Unable to mount root fs", ktory u mnie nie wystepuje. Tymbardziej ze juz z poziomu gruba widac pliki na tej RAID'owej partycji, a zwlaszcza /sbin/pivot_root i /dev/console. Odpada wiec tez teoria poruszana na listach z problemem z udev. Pomyslalem wiec, ze moze initrd nie posiada jakiegos modulu (np skompilowanego przeze mnie megaide.o). Stworzylem wiec odpowiedni initrd, zadbalem o zaladowanie odpowiednich modulow i w odpowiedniej kolejnosci w /etc/mkinitrd/modules , eksperymentowalem w /etc/mkinitrd/mkinitrd.conf (zmiana parametrow ROOT i MODULES), rozpakowywalem tez recznie obraz initrd i robilem w nim poprawki (np w pliku loadmodules) i potem tworzylem nowy obraz przez mkcramfs - wszystko to bez rezutatu. Ciagle ten sam komunikat. Prosze poradzcie czemu pivot_root nie chce zadzialac. Ja spokojnie moge wrzucic plyte instalacyjna Sarge'a i za jej pomoca wgrac recznie modul megaide.o, zamontowac sobie dysk z RAIDem i zrobic chroota (ktory notabene uzywa pivot_root). I smialo mam dostep do wszystkiego. Dlaczego wiec ten problem przy ladowaniu systemu? Wydaje mi sie, ze w initrd laduje wszystkie potrzebne moduly (podejrzalem lsmodem, jakie sa uzywane w procesie instalacji gdzie dziala wspomniany dostep do dysku chroot'em) i nic :(. Prosze o pomoc, bo wygooglowalem juz chyba wszystko. Moze przynajmnij pochwalicie sie czy udalo sie komus zainstalowac Sarge'a na jakims starszym Proliant.

Pozdrawiam,
Tomek