Php + imap

Witam,

      Skompilowałem sobie juz jakiś czs temu apache 2.2.3 + php5.1.5, tylko
bez obsługi imapa. Teraz dokompilowałem bibliotekę c-client do php, a
w logach przy wywoływaniu funkcji imap pojawia mi się błąd:
PHP Fatal error:  Call to undefined function imap_open().

Nie chciałbym wszystkiego instalować z paczek, a chcę się pobawić w
napisanie webmaila. Macie jakąś radę dla mnie?, może jakieś
tutoriale?(nie znalazłem nic ciekawego w sieci).

Pozdrawiam

Tomek