Re: Wyłącznienie restartu XFree86 i układ klawiatury na laptopie

Proszę:
 - tnij niepotrzebne fragmenty
 - zawijaj linie
 - odpowiadaj na listę

On Mon, Oct 02, 2006 at 12:26:26AM +0200, John Malkowitch wrote:

> urzyłem:
> ps -ef | grep gdm
> zwróciło PID gdm który wynosił 1026
> kill -9 1026

Na przyszłość wystarczy:
/etc/init.d/gdm stop

> i narazie problem z głowy.

Do pierwszego restartu systemu. Inni podali lepsze lub gorsze (a w
niektórych przypadkach w ogóle nie działające) sposoby na wyłączenie
tego permanentnie bez odinstalowywania gdm. ("Lepsze" to takie które nie
znikają po reinstalacji/aktualizacji gdm)

> Kwestia tylko w tym, że zwolniło mi się 20MB ramu a mam całość 64MB. Z
> jakiej ilości może korzystać linux, bez KDE?

Z prawie każdej. Pamięć nieużywana się marnuje, więc Linux używa ile
może na pamięć podręczną dla systemu plików, żeby przyspieszyć operacje
dyskowe.

> czy jest możliwość zwolnienia większej ilości bez ingerencji pamięć
> przydzielonąprogramom nie powiązanym z Xfree86?

Jak będzie trzeba (jakiś program będzie potrzebować) , to jądro samo
zwolni dla niego trochę pamięci. Tym się nie przejmuj.

Marcin
--
Marcin Owsiany <marcin@owsiany.pl>              http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216

"Every program in development at MIT expands until it can read mail."
                                                              -- Unknown