(k)ppp & gateway

Witam,

Jest tak:
Najzwyczajniej w swiecie skonfigurowana sieć przez eth, zazwyczaj przez tą właśnie sieć mam internet (w domu), czasem zabieram swój komputer ze sobą do mojej Pani na kilka dni, wtedy net jest dostępny tylko przez modem. Modem jest zewnętrzny. Przy użyciu kppp działa w zasadzie wszystko ale: Po wdzwonieniu połączenie jest martwe, ponieważ ppp nie przestawia tablic trasowania, próbowałem różnych możliwych rozwiązań, najprostsze i jedyne działające to wpisanie w ustawieniach kppp poleceń do wykonania:
before connect: sudo /sbin/route del default gw 192.168.1.1
upon disconnect: sudo /sbin/route add default gw 192.168.1.1
To pierwsze działa bez problemu, przed połączeniem kasowany jest wpis o domyślnym routingu, a ppp wstawia swoje wpisy w to miejsce, natomiast gorzej jest z tym które powinno być wykonane po rozłączeniu, po prostu nic sie nie dzieje. W ramach testu wstawiłem w to miejsce "echo test" i odpaliłem kppp z konsoli, o dziwo wszystko działa. Dlaczegóż w takim razie nie chce dodać routingu po rozłączeniu?

pzdr,
Pablo