Wyłącznienie restartu XFree86 i układ klawiatury na laptopie

Witam.
Nie wiem czy to właściwe miejsce na takie pytania ale nie mogę znaleść tego nigdzie.
Posiadam laptopa Toshiba 1700-200. Po zainstalowaniu Debiana spostrzegłem, że nie działa część klawiszy lub też nie działają tak jak powinny.
Co mam w takim przypadku zrobić? Lub też jaki układ klawiatury wybrać?

Chciał bym też wyłączyć autorestart Xfree86. Gdy w KDE wcisnę CTRL+ALT+F1 znajduję się w konsoli ale nadal zuzycie ramu to około 63MB a mam 64MB :/ 1 MB wolnegio ramu jakoś mi się nie widzi. Gdy wcisnę CTRL+ALT+Backspace wyłącza się X ale po chwili znów się ładuje XFree86. Z KDE nadal chciał bym korzystać ale jak to wyłączyć jego autorestart?

Z góry dziękuję za pomoc.

Oglądaj -> Wydarzenia.wp.pl -> Wiesz, co najważniejsze!
Najbardziej aktualne materiały filmowe - Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=www.wydarzenia.wp.pl&sid=886