Re: serwer FTP i router

On Tue, Sep 19, 2006 at 05:51:36PM +0200, JRX wrote:
> dzielić z innymi komputerami. Na szczęście mam dostęp do konfiguracji
> routera, ustawiłem sobie virtual server na porcie 21, przekierowanie na
> swój adres 192.168.x.x i ... w sumie nic nie gra. Po pierwsze, router mi

Czyli innymi słowy ustawiłeś port forwarding portu 21 na routerze do
wewnątrz zNATowanej sieci lokalnej? Zapewne problem w tym, że FTP
przez port 21 nawiązuje jedynie połączenie kontrolne, a dla danych
nawiązuje nowe połączenia - które już nie muszą zostać przekierowane.

Szczegóły zależą od trybu połączenia - passive czy active. Więcej
szczegółów:
http://en.wikipedia.org/wiki/File-Transfer_Protocol

Podsumowując, pomyśl raczej o SCP, także ze względów bezpieczeństwa.

> podaje WAN IP w stylu 10.13.x.x natomiast jak wejde na stronę typu
> http://myip.dk dostaję coś jak 85.89.x.x. Z którym adresem powinny

Nie bardzo rozumiem powyższego. Więc chodzi w końcu o HTTP czy FTP? Co
to za adresy?

Pozdrawiam,
Adam

--
Adam Byrtek / Alpha
,,Każdy ideał w ciele jest trywialny'' -- prawdy algebraiczne