Re: ubuntu na notebooku

On Friday 15 September 2006 19:24, stentor wrote:
> Witam!
>
>   moja Pani pracuje jako urzednik, nosi notebooka do pracy ale chce
>   myc legalna bez wydawania kasy, dlatego zaproponowałem
>   Ubuntu+OpenOffice.
>   jeśli szanowni Koledzy pozwolą mam kilka pytań.
>   szukałem, googlowałem ale róznie ludzie "gadajom".
>   notebook ma juz windowsa i ubuntu bedzie2-gim systemem.

Tak nieśmiało zapytam... dlaczego ubuntu, a nie Debian?
Jako argument podam linka do notki na blogu...
http://www.infodrom.org/~joey/log/?200609102259
...jest krótka - warto przeczytać.

>   2. chciałbym alby pliki z ntfs windowsa byly widoczne i edytowalne
>   pod linuksem i odwrotnie. ponoc z tym jest poroblem tak na forum
>   ubuntu wyczytalem. są jakieś aplikacje ale każda ma swoje wady (np.
>   ilość plików , rozmiar plików itd.). gdzies wyczytalem ze mozna
>   zrobic taka partycje wymiany miedzy XP a linuksem na FAT32...

Obecnie w kernelu Linuksa "bezpieczny" jest jedynie odczyt danych. Istnieją
rozwiązania pozwalające na w miarę bezpieczny zapis danych na partycji NTFS -
jedno z nich to captive, a drugie - bardzo obiecujące - nie pamiętam
nazwy ;-)

>   3. czy pendrive podlacza sie do Ubuntu "bezbolesnie" i moglby sluzyc
>   jako przenosnik danych miedzy XP i Ubuntu?

Tak. Mógłby służyć. Ale może też służyć oprogramowanie pod windowsa - na
przykład Total Commander z odpowiednim pluginem.

>   ja osobiście pracuje na serwerze na debianie w trybie tekstowym i z
>   linuksowym srodowiskiem graficznym do czyniania nie mialem.

:-) To się nauczysz czegoś nowego.

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]