Re: ubuntu na notebooku

stentor napisał(a):
> Witam!
>
>   1. czy muszę pod windowsem robic nowa partycję pod ubuntu, bo ponoć
>   ubuntu sam sie ulokuje na końcu wolnej partycji windows i juz tam
>   sam sobie da rade z instalacja, tak?

na to pytanie niestety :( nie znam odpowiedzi ponieważ nie instalowałem
ubuntu
na dysku razem z windowsem
>   2. chciałbym alby pliki z ntfs windowsa byly widoczne i edytowalne
>   pod linuksem i odwrotnie. ponoc z tym jest poroblem tak na forum
>   ubuntu wyczytalem. są jakieś aplikacje ale każda ma swoje wady (np.
>   ilość plików , rozmiar plików itd.). gdzies wyczytalem ze mozna
>   zrobic taka partycje wymiany miedzy XP a linuksem na FAT32...

windows standardowo nie widzi dysków linuksa
co do linuksa to powinien sobie dać radę z ntfs wersja 2.6 jadra juz to
obsługuje
>   3. czy pendrive podlacza sie do Ubuntu "bezbolesnie" i moglby sluzyc
>   jako przenosnik danych miedzy XP i Ubuntu

osobiście sądzę że taki właśnie pendrive powinien być odpowiednim i
chyba najłatwiejszym rozwiązaniem :) może nie jest to za szybkie ale
chyba nie
będzie sie na nim przenosić żadnych ogromnych danych :)
ubuntu powinno bez problemowo wykryć taki napęd
>   ja osobiście pracuje na serwerze na debianie w trybie tekstowym i z
>   linuksowym srodowiskiem graficznym do czyniania nie mialem.
>
>   z góry dzieki za odpowiedzi.

nie ma za co :)