Re: konfiguracja grub-a

On Tue, Sep 12, 2006 at 05:14:31PM +0200, Marcin Bieniaszewski wrote:
> kompilowalem sobie jajko sam ze zrodelek
[...]
> initrd czyli ramdysku hm czy pownienem to miec ?

To zaleĹy od tego jak je skompilowales...

> jakos sobie nie przypominam bym w lilo cos tkaiego potrzebowal

.. a nie od boot loadera.

> no i skoro oba wpisy maja savedefault to ktory kernel bedzie
> podswietlony i pierwszy wystartuje ? :)

Cos mi mowi, ze nie przeczytales dokumentacji do GRUBa.

Odpowiedz brzmi: ten ktory jest wskazany przez parametr "default" w
menu.lst.

> i czy samo update-grub = lilo -v ?? i zapisuje mbr ?

update-grub modyfikuje tylko menu.lst, i to wystarcza, jesli wczesniej
zainstalowales gruba w MBR (patrz grub-install). Gruba instaluje sie
tylko raz, nie jak lilo - przy kazdej zmianie konfiguracji.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216