konfiguracja grub-a

hejka

chcialem abyscie mi podpowiedzieli w sprawie grub-a

kompilowalem sobie jajko sam ze zrodelek

i tak oto mam w /boot/vmlinuz-2.x.x jajeczko
wydalem polecenie

update-grub

# update-grub
Searching for GRUB installation directory ... found: /boot/grub .
Testing for an existing GRUB menu.list file... found: /boot/grub/menu.lst .
Searching for splash image... none found, skipping...
Found kernel: /vmlinuz-2.6.8-2-k7
Found kernel: /vmlinuz-2.x.xx
Updating /boot/grub/menu.lst ... done

znalazl mi i uzupelnil /boot/grub/menu.lst
ale oba kernele - starszy 2.6 i nowy kompilowany maja ustawiona opcje:

savedefault

a dodatkowo ten nowo skompilowany nie ma opcji:

initrd czyli ramdysku hm czy pownienem to miec ?
jakos sobie nie przypominam bym w lilo cos tkaiego potrzebowal

no i skoro oba wpisy maja savedefault to ktory kernel bedzie
podswietlony i pierwszy wystartuje ? :)

i czy samo update-grub = lilo -v ?? i zapisuje mbr ?

za podpowiedzi z gory fenkju :)

pozdrawiam
bieniu