Re: obraz dysku - parycji

Dnia 17-08-2006 o godz. 14:33 Krzysztof Zubik napisał(a):
> Krzysztof Zubik napisał.
> strony i
> z obrazu
> mi to
> do
> Witam ponownie.
> Och zapomnialem powiedziec,ze pod Knoppixem najpierw
> podmontowac partycje z plikiem obrazu i tu
> najlatwiej kliknac w ikonke partycji z tym plikiem.
> Otworzy sie okno. Mozna go zamknac. Partycja bedzie juz
> podmontow3ana w trybie do odczytu. Dla odtoworzenia partycji, to
> wystarczy.
> GDyby twoworzyc plik obrazu wtedy trzeba dodatkowo zmienic
> [...]

Panowie ja równieżużywam partimage ale z porządnym rescue linux.
Jednak jest druga dobra propozycja
najpierw partycję traktujemy tworząc wielki plik z samymi zerami
w drugim etapie kasujemy tem plik (to wszystko po to, aby cała pusta część partycji była wypełniona jedną wartością)
po tym używamy polecenia dd kopiująć zawartośćpartycji do stdio i przekierowujemy do tgz a wyjście tgz-a do pliku
cały system do odtworzenia tak spakowanej partycji wymaga jednej dyskietki + płyta z obrazem.

Arkadiusz Krysiak.

Pensjonat Albatros? wypoczynek w pięknym zakątku Władysławowa.
O krok od plaży, atrakcyjne ceny, dobrze wyposażone pokoje.
Czegóż chcieć więcej? Zapamiętaj: albatros.gda.pl - Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=www.albatros.gda.pl&sid=841