jak podwyższyć bezpieczeństwo użytkowników desktopa?

witam,

mam komputerek będący typowym desktopem, jest w sieci za podwójnym NATem,
sprzętowym routerem, nie udostępniam żadnych usług poza sieć lokalną
(domową), w miarę na bieżąco aktualizowane pakiety (SID). Czyli sam w sobie
dość bezpieczny.

Komputer służy głównie do surfowania po internecie, poczty, usenetu,
multimediów itp. Pozatym wykorzystywany jest do homebankingu i innych usług
związanych z e-handlem. I tu rodzi się pytanie w jaki sposób mogę zapewnić
bezpieczeństwo zwykłemu użytkownikowi, który może zwiedzać różne podejrzane
strony a za chwilę może zalogować się do swojego konta w banku i
przyzwyczajony jest do tego, że pod Windows to za niego myślą antywirusy,
antyspajłery i inne tego typu rozwiązania działające w tle.

pozdrawiam,
rafał