zmiany na /dev/md0

Hello debian-user-polish,

  Przekopalem cala mase stron o tym i udalo mi sie znalezc to czego
  szukam - czyli jak zamienic dysk spare na dysk w mirrorze. No ale
  jest ale.
  md0 to /
  i tu jet problem operacje na macierzy wykonuje sie po zatrzymaniu
  macierzy.
  wiec startuje knoppixa z parametrem 2
  uruchami mi sie knoppix
  skasowalem wpisy w fstab
  zamontowalem dev/sda1 w /mnt
  przeszlem chroot na mnt
  pomontowlem /proc do sda1
  i tu sie konczy moje dzialanie
  Nie wiem jak mam uruchomic mdadm do przeskanowania macierzy
  mdadm -F - nic nie daje wrzeszczy ze chce byc przeskanowany ale i to
  nic nie daje. Za bardzo nie wiem co dalej robic a nie chce systmu
  stawiac od nowa. Jakies pomysly???
  W skrocie musze uruchomic macierz na knoppixie aby mi ja system
  widzial.
 Artur                          mailto:homus@post.pl