Re: zamiana znakow

On Sun, Aug 06, 2006 at 03:12:54PM +0200, Wojciech Ziniewicz wrote:

> oh szit ;) normalnie  echo a | sed s/a/d/g  skoro to dziala to czemu
> znaki specjalne ujete w cudzysłów nie działają ;(

Po pierwsze dlatego, że \ oprócz specjalnego znaczenia dla shella ma też
specjalne znaczenie dla sed-a.

Po drugie nie działałoby to dlatego, że "/" użyłeś do ograniczenia
wzorca, więc nie można go użyć bez cytowania jako tekstu do
podstawienia. A że doprowadziłoby to do syndromu pochylonej wykałaczki
(s/\\/\//g) to lepiej użyć jakiegoś innego znaku.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216