Re: Exim4 i 2 serwery pocztowe

Czesc!

On Thu, Aug 03, 2006 at 11:34:23AM +0200, Linuks pytania wrote:

> Tak o smarthosta. Robię tak:
>
> debian# dpkg-reconfigure exim4-config
>
> w kroku 2 wybieram opcję "mail sent by smarthost; no local mail
> i w kroku 7 podaję "Machine handling outgoing mail for this host (smarthost):" i tu mogę wstawić tylko jeden serwer pocztowy
> Ale chcciałbym drugi dopisać jakoś, ponieważ mam 2 serwery mailowe poczta1 i poczta2, jeśli jeden niedostępny to drugi pracuje

Obawiam sie, ze nawet Exim4 nie jest taki sprytny i sam musisz sie
zajac sprawdzaniem, ktory z serwerow pocztaX w danym momencie dziala.

Jesli juz to wiesz, to mozesz zareagowac na dwa sposoby:

1. Zmieniaj odpowiednio konfiguracje lokalnego Exima,

2. Wysylaj lokalna poczte do serwera poczta, a w DNSie zmieniaj
   nazwe domenowa, dla ktorej poczta jest aliasem.

Pozdrawiam,

P.