Re: Instalowanie pakietów.

Dnia 02-08-2006, śro o godzinie 02:23 +0200, Jan napisał(a):
> Niedawno zainstalowałem Debiana z jądrem 2.6 na laptopie Acer TM 2300. Sam Debian ciekawy jest ale ile można :). Chciałem więc zainstalować dodatkowe sterowniki i aplikacje do niego. Tyle tylko że jak ściągam jakąś paczkę i instaluję ją (dpkg -i) to wyskakuje że trzeba jeszcze inne zależne paczki zainstalować przed tą. Czy jest jakiś sposób żeby samo ściągało zależne paczki i instalowało? Czy może to trzeba update jądra zrobić albo jakąś inną rzecz? Po instalacji Debiana nawet nie mam obsługi rpm. Paczka rpm też jakiś dodatkowych potrzebuje, a te jeszcze innych i tak dalej. Próbowałem update dselect ale on tylko wyszukał ogólne łaty do systemu. Może trzeba: dselect -opcje paczka_do_instalacji
> [...]
apt-get install <paczka>
lub
aptitude install <paczka>
Oba polecenia instalują paczkę razem z zależnościami, mówiąc dokładnie
co robią, żebyś wiedział, czy niczego nie psują. Aptitude dodatkowo
oznacza paczki zainstalowane jako zależności i usuwa je, gdy nie są już
potrzebne (polecam, naprawdę przydatna sprawa)
Tak więc
aptitude install rpm
zainstaluje rpm razem ze wszystkim, co jest potrzebne.