Instalowanie pakietów.

Niedawno zainstalowałem Debiana z jądrem 2.6 na laptopie Acer TM 2300. Sam Debian ciekawy jest ale ile można :). Chciałem więc zainstalować dodatkowe sterowniki i aplikacje do niego. Tyle tylko że jak ściągam jakąś paczkę i instaluję ją (dpkg -i) to wyskakuje że trzeba jeszcze inne zależne paczki zainstalować przed tą. Czy jest jakiś sposób żeby samo ściągało zależne paczki i instalowało? Czy może to trzeba update jądra zrobić albo jakąś inną rzecz? Po instalacji Debiana nawet nie mam obsługi rpm. Paczka rpm też jakiś dodatkowych potrzebuje, a te jeszcze innych i tak dalej. Próbowałem update dselect ale on tylko wyszukał ogólne łaty do systemu. Może trzeba: dselect -opcje paczka_do_instalacji
Ale takich opcji nie znalazłem.

Dzieki z gory za pomoc.