Re: liczba zainstalowanych pakietów

On Tue, Jul 25, 2006 at 08:07:18PM +0200, Daniel Adamski wrote:
> Witam!
>
> Gdzie można odczytać liczbę zainstalowanych pakietów? Czy takie coś:
>
> cat /var/lib/dpkg/status | grep "^Status: install ok installed" | wc -l
>
> da mi poprawną wartość?

Powyższe powinno być ok, ja wpadłbym raczej na:
dpkg --get-selections | grep "install$" | wc -l

Co ciekawsze powyższe daje mi o dwa pakiety więcej niż rozwiązanie
przedmówcy, a nie mam żadnych pakietów, które oczekują na instalację a
nie zostały jeszcze zainstalowane.

Pozdrawiam,
Adam

--
Adam Byrtek / Alpha
,,Każdy ideał w ciele jest trywialny'' -- prawdy algebraiczne