Re: Mondo Rescue - narzedzie do robienia backupów

06-07-24, Jaroslaw Bylina <jmbylina@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
> Zastanawia mnie jak to jest z rozmiarem tych katalogów, cały rsnapshot
> zajmuje ok. 100MB, a wewnątrz test kilka katalogów każdy też po ok. 100MB?
[ciach]

Nie używałem tego narzędzia, ale podejrzewam, że dla oszczędności miejsca robi
twarde dowiązania (tam gdzie się pliki powtarzają), zamiast realnego
kopiowania. Bardzo to jest sprytne. Sprawdź, czy jest tak jak mówię.

Ze strony rsnapshota:

"Using rsync and hard links, it is possible to keep multiple, full
backups instantly available. The disk space required is just a little
more than the space of one full backup, plus incrementals."

A co do znajdowania twardych dowiazan, to w jednej z grup znalazlem
cos takiego (nie testowalem):

"find somewhere -links +1 ! -type d -ls"

Pozdrowienia

Wojtek