RE: Mondo Rescue - narzedzie do robienia backupów

Witam

Dzięki za zainteresowanie

>Beda dzialac - testowalem to juz wielokrotnie. Jest raczej inny problem -
przy backupowaniu np. mysqla moze Cie wywalic z mondorescue.
>Ja wykluczam zawsze /var/www /var/log i /var/lib/mysql - te katalogi sa
codziennie na tasme backupowane i na image ich nie potrzebuje.

Mam takie pytanie, ponieważ nie miałem jeszcze kontaktu z napędami
taśmowymi, chciałem zapytać pod jaka nazwą takie napędy są widziane w
systemie /dev/xxx

Jeżeli chodzi o taki backup dzienny tych katalogów, wystarczy do tego rsyc
czy lepiej skorzystać z czegoś innego?

>Jest tez inny problem - mondoarchive przygotowujac kernela i moduly do
systemu ratunkowego bierze prawie tylko te moduly, ktore sa w uzycu przez
>backupowany system. Jesli chcesz przeniesc system z IDE na Raid to albo
sobie skopujesz odpowiedni modul na dyskietke, albo wpiszesz do
>/etc/modules.conf odpowiednia linijke (to ostatnie u mnie nie zadzialalo -
byc moze trzeba zrobic restart?).

Zastanawia mnie jedna sprawa ja mam już raida1 (software raid 1) robię sobie
obraz tego systemu (działającego), bootuje na innym gdzie tez są takie same
dwa dyski, próbuje przywrócić backup z obrazu (opcja :nuke )i po pewnym
czasie pojawiają się takie błędy:

Formatting /dev/md0 as reiserfs...failed
Initializing RAID device /dev/md5
Stopping /dev/md5
Formatting /dev/md5 as reiserfs...failed
Initializing RAID device /dev/md4
Stopping /dev/md4

Formatting /dev/md4 as reiserfs...failed
Initializing RAID device /dev/md1
Stopping /dev/md1

---

Re-edit the mountlist?

---

Device                   Mountpoint               Format    Size (MB)
/dev/md0                 /                        reiserfs        257
/dev/md5                 /home                    reiserfs       7364
/dev/md4                 /tmp                     reiserfs        375
/dev/md1                 /usr                     reiserfs       4758
/dev/md2                 /var                     reiserfs       2851
/dev/md3                 swap                     swap            712
/dev/hdb10               /samba                   reiserfs      16063
/dev/hda5                raid                     raid           4770
/dev/hdb5                raid                     raid           4759
/dev/hda6                raid                     raid           2863

2 MB unallocated on /dev/hdb. 4 MB unallocated on /dev/hda.

< Add >    < Edit >    <Delete>    <Reload>    <Cancel>    <  OK  >