Re: BIND i dodawanie przedrostka 'www'

Odpowiem zbiorczo, bo widzę, że wątek doczekał się bardzo wybiórczej
lektury...

[Wojciech Ziniewicz]

> nie jestem pewien o co ci chodzi ,ale chyba chciales ustawic sobie cos
> takiego
>
> twojserwer.pl.     IN      A       212.87.11.blah
> www.twojserwer.pl.     IN      A       212.87.11.blah

Otóż chodzi mi o to, że _oprócz_ powyższego tego rodzaju przekierowania
najwygodniej jest zrobić w sposób następujący:

# nazwa przekierowywana
<VirtualHost xxx.xxx.xxx.xxx>
DocumentRoot /srv/www/somewhere
ServerName www.nazwa.serwera
[...]
Redirect permanent / http://nazwa.serwera
[...]
</VirtualHost>

# nazwa właściwa
<VirtualHost xxx.xxx.xxx.xxx>
DocumentRoot /srv/www/somewhere
ServerName nazwa.serwera
[...]
</VirtualHost>

[Paweł Lalewicz]
> Może to zrobić z poziomu HTML dodając wpis w sekcji head.
> <head>
> <META HTTP-EQUIV="refresh"
> content="0; URL=http://www.twojasuperstronka.pl/";>
> </head>

[Michał Prokopiuk]
> A przekierowanie na www.domena.pl z domena.pl mozna uzyskac np za pomoca
> mod_rewrite, nie mowiac o funkcji header() w php uruchamianej, jezeli
> zmienna $_SERVER['HTTP_HOST'] ma wartosc "domena.pl" :)

Wyżej wymienione sposoby działają, ale zważywszy kwestie wydajnościowe,
przypominają strzelanie z działa plazmowego w chmurę moskitów.

Zwłaszcza zaprzęganie mod_rewrite wydaje się być... karkołomnym pomysłem.

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

     ''If God had wanted us to use the metric system, Jesus would have
       had 10 apostles.''