Re: Obsługa Wi-Fi........

On Tue, Jun 20, 2006 at 03:09:09PM +0200, majess@o2.pl wrote:
> 1)Czy jest możliwa instalacja karty Wi-Fi zgodnej ze standardem
> 802.11b/g dla Debiana Etch z jądrem 2.6.15? Jeśli tak to proszę
> napisać w jaki sposób można to zrobić. Dodam tylko, że jest to karta
> na slot PCMCIA.Chodziło by mi o "ogólny" zestaw sterowników dla kart
> spełniających standard 802.11.b/g(Coś takiego jak dla ethernetu był
> standard NE2000).

Niestety czegoś takiego jak uniwersalny sterownik dla kart WiFi nie ma.
802.11.b/g to protokół transmisji bezprzewodowej, a nie standard obsługi
sprzętu przez sterownik.

Prawdopodobnie uda się ją odpalić, ale gwarancji nie ma.

> jak najszybciej i bezboleśnie
> skompilować na nowo jądro, żeby nie "unieruchomić" systemu i nie
> stracić wszystkich dotychczasowych ustawień?

Najlepiej nie kompilować. Więcej czasu stracisz na zabawę z tym niż
własne jądro przyniesie Ci zysku nad standardowym debianowym z paczki.

> 3)Do dostępu do "Windowsowych" partycji NTFS używam CAPTIVE-STATIC.
> Jest jednak jedna niedogodność, otóż muszę sie za każdym razem
> przełączać na użytkownika root (su) i "ręcznie" montować te partycje.
> W jaki sposób można sprawić, żeby Debian montował automatycznie te
> partycje w czasie bootowania?

Wojciech napisał o opcjach, ja tylko dodam że chodzi o plik /etc/fstab

> 6)Jak z środowiska GNOME usunąć przeglądarkę "Galeon Web Browser" i
> sprawić żeby Firefox stał się domyślną przeglądarką? Teraz niestety
> domyślny jest Galeon i gdy np. otrzymam w poczcie(używam Mozilli
> Thunderbirda) jakiś link i klikne na niego to strona otwiera się w
> Galeonie a nie w Firefoxsie. Jest to dobiazg ale irytujący.

Menu główne -> Środowisko -> Preferencje -> Preferowane aplikacje

pozdrawiam,

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216