Problem z Debianem

Witam;

na wstepie zaznacze, ze nie wiem, czy problem jest specyficzny dla
Debiana, czy nie. Prawdopodobnie cos gdzies zle skonfigurowalismy (my
- odpowiedzialni za serwer), ale co i gdzie -- nie potrafimy teraz
odkryc.

Jest sobie serwer z Debianem testing. Niedawno mialem trudnosci z
zalogowaniem sie don poprzez ssh. Przy blizszym ogladzie okazalo sie,
ze proces logowania przebiega poprawnie, ale ze w sposob losowy
ubijany jest (badz nie) shell. Dalej pokazalo sie, ze dotyczy to
najrozniejszych polecen uruchamianych z shella. Wyglada to mniej
wiecej tak:

user@server $ ls
ala bala cala
user@server $ ls
alauser@server $ ls
aluser@server $ ls
ala bala cala
user@server $

Uzylem strace i ltrace, ale niczego nie moglem dociec. Ot, proces sie
zakancza, nic co by mi dalo jakis punkt odniesienia.

Niestety, nie udalo mi sie nawet wymyslic odpowiednich slow kluczowych
dla Googla, bo nie wiem, jak nazwac ten problem. Jesli ktos jest mi w
stanie dac odnosniki do dalszych poszukiwan zrodla moich problemow, to
bardzo prosze.

Aha, z poczatku myslalem, ze to moze kwestia ulimit -- ale
zakomentowanie limits.conf i usuniecie wszystkich limitow (z wyjatkiem
limitu na "pipe size", ktory nie wiem gdzie sie ustawia i nie da sie
go zmienic) nic nie dalo.

Pozdrawiam,
January

--
Division of Bioinformatics, University of Muenster  |  Schloßplatz 4