Re: polchat

Dnia 09-06-2006, pią o godzinie 00:10 +0200, Wojciech Ziniewicz
napisał(a):

> tak na rpawde to na samym poczatku sprawdz
>
> 1. man polchat
> 2. apt-get install strace
> 3. strace polchatd
> 4. tail -f /var/log/syslog
> 5. obczaj konfa do polchatd
>
> jak sprawdzisz to (jakies 2 minuty) to dopiero wysylaj wynik z
> problemem na liste.

Ja bym nieco zmienił listę:

1) przeczytać wszystko z /usr/share/doc/nazwa_pakietu
2) man polchat/polchatd + sekcje "zobacz także"/"see also"
3) zajrzeć na stronę domową projektu, przeczytać dokumentację,
przeczytać faq ew. jakieś forum (jeśli jest)
4) man strace (w przypadku takiego komunikatu nacisk bym połozył na
opcję -eopen)
5) google.com
6) groups.google.com
7) archiwum listy
8) Pytanie na listę. Ale dopiero po przeczytaniu
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
(tłumaczenie: http://rtfm.killfile.pl/)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Proszę tego nie traktować jako ataku na kogokolwiek. Tak mi się
tylko ogólnie napisało.