Re: prawa dostepu do pamieci usb

On Thu, 2006-06-01 at 23:09 +0200, strug wrote:
> /dev/sda        /media/usb0     vfat    rw,user,noauto  0       0
>
> nie moge sobie jednak sprawic by zwykly user mogl miec mozliwosc zapisu na tym dysku.
> sadzilem ze "rw,user" zalatwia sprawe, ale widac zle myslalem.

w /etc/mtab mam taki wpis:

/dev/sda1 /media/LEXAR\040MEDIA vfat
rw,noexec,nosuid,nodev,quiet,shortname=winnt,uid=1000,gid=1000,umask=077,iocharset=utf8 0 0

podejrzewam zatem ze uid=1000,gid=1000,umask=077 powinny odpowiednio
zalatwic sprawe w /etc/fstab

oczywiscie jesli rozumiesz dzialanie uid, gid i umask, jesli nie
wszystkoj jest ladnie wytlumaczone pewnie w manualu. Wartosci
odczywiscie dobierz adekwatne do twojego systemu.

to w mtab ubuntu mi automatycznie robi, ale jeszcze rozumiem jak to
dziala :-)

--
Robert PaneQ! Pankowecki (rupert) <kryptofiles@wp.pl>